Pani Piotrkowska w swoim wizerunku słynie cudami, jak wiemy od XVII wieku. Przykładem wielkiej ufności do Maryi jest odprawiana w nowenna do Pani Piotrkowskiej po Mszach Świętych o godzinach 8:30 i 19:00 podczas, której znów poprosimy Ją o szczególne łaski.

Dlatego jak w każdy wtorek, zachęcamy do wysyłania swoich próśb i podziękowań przez naszą Księgę Intencji, natomiast intencję Eucharystii do Pani Piotrkowskiej można złożyć w zakrystii u br. Cherubina przed godziną 19:00.

Dziś zapraszamy do kolejnej części historii z prac konserwatorskich jakie miały miejsce na cudownym wizerunku Matki Bożej.

Konserwację obrazu w 2003 roku przeprowadzili Ewa Marxen – Wolska i Jerzy Wolski z Łodzi. Warstwy malarskie na białych kitach wykonanie w czasie poprzedniej konserwacji w wielu miejscach utraciły przyczepność do podłoża, łuszczyły się i odpadały. Przyczyną takiego stanu rzeczy było zastosowanie wosku pszczelego, który pod wpływem długotrwałego ogrzewania obrazu przez jego oświetlenie, tracił siłę klejenia i wiązania kitów z blachą podłoża.

Rekonstrukcję zniszczonych fragmentów obrazu zmieniły kolor i pociemniały. Ostatni werniks mastyksowy był lekko pożółkły w niektórych miejscach oślepły, tło zaś nieczytelne z powodu wielu przemalowań i rekonstrukcji. Połączenie blechy podłoża wówczas pofalowanej, śrubami wzdłuż wszystkich krawędzi płyty drewnianej nie okazało się szczęśliwym rozwiązaniem. Powodowało to dodatkowe deformacje w skutek zmian liniowych drewna powstających w czasie wahań wilgotności względnej powietrza.

Badania potwierdziły informacje z poprzedniej dokumentacji o istnieniu szeregu gruntu, czerwonego pulmentu, srebra, złota i czerwonego laserunku, ukrytych pod grubą warstwą olejnego przemalowania i przemalowań wtórnych. Dokonano odkrywek, które analizowane za pomocą mikroskopu ujawniły istnienie w tle czerwonego ornamentu wykonanego laserunkową farbą na powierzchni złoconej. Termin wykonania prac konserwatorskich przewidziano na 31 grudnia 2003.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.